site-akne-tedavisi
Gençlerin yüzde 85’ini ve erişkinlerin yüzde 30’unu etkileyen akne lezyonları, cilt yağlanmasında etkili olup, bazı yağ bezi hastalıklarının oluşmasını sağlayan sebore denen bulgu, birçok kişide hem sağlık hem de estetik olarak sorun oluşturuyor. Bu tür hastalıklarda da Spectra lazer uygulaması ile başarıyı sonuçlar elde ediliyor.

Akne Nedir?

Akne tıkalı gözenekler (siyah ve beyaz noktacıklar), kırmızı kabarcıklar, iltihaplı kabarıklıklar ve derinin derin tabakalarında kistlerle seyreden bir hastalıktır. Genellikle yüzde, boyunda, göğüste, sırtta, omuzlarda ve hatta kolların üst bölgesinde görülür. Ergenlik döneminde bir çok kişide sivilce vardır. Bununla birlikte 20'li yaşlara kadar, hatta kırk yaşına kadar sivilce görülebilir. Akne birkaç yıl içinde tedavi edilmeden geriler, fakat bu süreçte tedavisiz kalmaya gerek yoktur. Ayrıca tedavi edilmeyen sivilce iz bırakabilir.

Lazerle Akne tedavisi nasıl olur ?

Spectra peel önce aknenize dermisin içinden etki ederek cilt hücre yenilenmesi ve iltihap oluşumunun azalması için uyarıp daha sonrasında cilt yüzeyindeki aktif akneyi en üst tabakadaki ölü deri hücrelerini nazikçe soyarak ,gözenekleri açar ve yağ bezelerini daraltarak yeni cilt oluşumunu harekete geçirip tedavi eder.

Düzenli olarak ortalama 1-2 hafta aralıklarla, 5 seans şeklinde yapılan kürler ile ciltteki yağ dengesinin sağlanıyor. "SpectraPeel" denilen yöntemle kistik ve nodüler olan akneler dahi tedavi edilebiliyor. İlk tedaviden sonra bile yağlanmanın ve enflamasyonun azaldığı, porların küçüldüğü ve belirgin düzelmenin olduğu izlenebiliyor. 2-3 tedavi seansı sonrası dramatik düzelmeler görülebiliyor, hatta bazı akne izleri ve yüzeyel kırışıklıklar bile kayboluyor. Etkinin klinik olarak devamlılığını sağlamak için seansların tekrarlanması öneriliyor. Bunun için 1-3 ay aralıklarla uygulama yaptırılması yeterli oluyor.

Akneli cilt üzerine karbon içeren özel bir losyon sürülerek Q switched Nd:YAG dalga boyu olan lazer ışınları cilde uygulanıyor. Bu şekilde bölgede bulunan iltihap azalıyor, aynı zamanda o bölgedeki kıl ağızları (porlar) küçülüyor, kıl foliküllerini tıkayan tıkaçlar temizleniyor ve bir tür peeling etkisiyle cildin üst tabakasındaki ölü hücreler kaldırılıyor.  Bu şekilde akne oluşmasında etkin olan birçok faktör yok ediliyor.

Nets Polikliniğinde Akne Tedavisi için hangi lazer kullanılır ?

Spectra Q- swicthed Nd Yag Lazer

Ne kadar iyileşme görülür?

İyileşme derecesi cilt tipinize ve aknenin ciddiyetine bağlıdır ancak ilk uygulamada itibaren kayda değer bir iyileşme göreceksiniz. Sadece akneniz azalmakla kalmayacak genel cilt renginiz ve dokunuzda farkedilebilirbir şekilde düzelicektir.Spectra Peel’in sahip olduğu çoklu fayda sayesinde geniş gözenekleriniz daralacak ne akne yaralarınızda azalma olacaktır.

Bu kategoriden diğerleri: « Lazerle Kılcal Damar Tedavisi